DIT DOE IK

Dit doe ik...

Vind jij deze website erg eenvoudig vormgegeven? Dat klopt!

Zo ben ik nou eenmaal... Ik denk dat de meeste moeilijkheden op school namelijk een eenvoudige oplossing hebben. Waarom je die dan zelf soms niet ziet? Omdat je in het systeem zit. Ik sta erbuiten en zie het dus uit een ander perspectief. Vaak is dat het enige wat er nodig is, een ander perspectief.


Zit je ergens mee op jouw school? Dan wil ik je helpen met het vinden van een oplossing, het zien van een ander, voor jou misschien nieuw perspectief. Of je nu leerling, ouder, leraar of schoolleider bent.

Waarom? Omdat ik zelf óók leerling, ouder, leraar en lid van een schoolleiding ben geweest of nog ben.

Hulp voor leerlingen


Ik help leerlingen met het ontwikkelen van leerstrategieën die tot succeservaringen leiden. Daarvoor is ook vaak het ontwikkelen van denkvaardigheden nodig. Maar laten we eerlijk zijn: Je zult het zelf moeten doen! Lukt dat? Dan kun je zélf je weg op school wel vinden. Waardoor je onafhankelijker wordt van leraren, onderwijsondersteuners of van je ouders.



Hulp voor ouders


Ik help ouders met het bespreekbaar maken van schoolse zaken. Meestal in de vorm van 'mediator', van tussenpersoon, die het allemaal van een afstand en net wat scherper kan zeggen. Ook in een situatie waarin er een conflict dreigt tussen de ouders en het kind of met de school. Daardoor blijft het leuk in huis én groeien kinderen in hun zélfverantwoordelijkheid. Want laten we eerlijk zijn: Ze zullen het op school zélf moeten doen!

Hulp voor leraren


Ik help leraren met het personaliseren van hun onderwijs en het hanteerbaar maken van de vele verwachtingen waaraan je als leraar denkt te moeten voldoen. Vaak is daarvoor een realistische en persoonlijke blik op je opdracht nodig. Een leraar wordt zo een autonome en zelfsturende professional die ontspannen en vol vertrouwen de uitdagingen van het onderwijs tegemoet treedt.




Hulp voor schoolleiders

 

Ik help leidinggevenden bij het ontwerpen van processen op school die samenhangend zijn. Uit ervaring weet ik dat scholen soms interne tegenstrijdigheden kennen. Dat maakt het werk voor iedereen moeilijker dan nodig. Met een model over organisatie-ontwikkeling in scholen onder de tafel, ontwerpen we óp tafel processen die ervoor zorgen dat de school groeit in de richting van stabiele en ontspannen zelfsturing.

Share by: