DIT KAN IK

Dit is wat ik kan...

Vind jij deze website erg eenvoudig vormgegeven? Dat klopt!

Zo ben ik nou eenmaal... Ik denk dat de meeste moeilijkheden op school namelijk een eenvoudige oplossing hebben.

Met het vinden van die oplossing wil ik jou helpen... Of je nu leerling, ouder, leraar of schoolleider bent.

Waarom? Omdat ik zelf óók leerling, ouder, leraar en schoolleider ben gewéést of nog ben.

Hulp voor leerlingen

Ik help leerlingen met het ontwikkelen van leerstrategieën die tot succeservaringen leiden. Daarvoor is ook vaak het ontwikkelen van denkvaardigheden nodig. Leerlingen kunnen dan zélf hun weg op school vinden. Waardoor ze onafhankelijk worden van leraren, onderwijsondersteuners of ouders.

Hulp voor leraren

Ik help leraren met het personaliseren van hun onderwijs. Vaak is daarvoor een realistische en persoonlijke blik op leerdoelen of vakperspectieven nodig. Een leraar is een autonome professional die dan zélf, ontspannen en met zijn éigen persoonlijkheid, zijn leerlingen met zijn expertise kan helpen.

Hulp voor ouders

Ik help ouders met het begeleiden van hun kind wat schoolse zaken betreft, zónder dat het onaangenaam wordt aan de keukentafel. Als ouders de school vanuit een persoonlijk perspectief bekijken, kunnen ze hun kind met optimale betrokkenheid bij optimale distantie helpen. Daardoor blijft het leuk in huis én groeien kinderen in hun zélfverantwoordelijkheid.

Hulp voor schoolleiders

Ik help schoolleiders bij het ontwerpen van processen op school. Daarvoor is het vaak nodig om de school te modelleren. Met een abstract model over organisatie-ontwikkeling onder de tafel, ontwerpen we processen die ervoor zorgen dat de school groeit in het dragen van een gezámenlijke verantwoordelijkheid.